Na każdym roku uczniowie poznają coraz to nowe zaklęcia. Należy pamiętać, że normalnie można je używać na lekcjach, gdy poprosi o to nauczyciel lub podczas pojedynków magicznych i innych tego typu rzeczach. Za złamanie tej zasady można nawet zostać wydalonym ze szkoły !
Rozkład nauki
Klasa pierwsza:
Zaklęcia
- Alohomora - otwiera różnorakie zamknięcia.
- Colloportus - zaklęcie o działaniu odwrotnym w stosunku do Alohomory.
- Descendo - pokazuje ukryte przejścia.
- Expulso - odpycha od czarodzieja przedmioty lub ludzi.
- Expelliarmus - rozbraja przeciwnika.
- Incendio - rozpala ogień.
- Lumos - gdy użyje się tego zaklęcia, na końcu różdżki zapala się światło.
- Nox - gasi światło wywołane zaklęciem Lumos.
- Petrificus Totalus - paraliżuje przeciwnika.
- Wingardium Leviosa - wprawia niewielkie przedmioty w lewitację.
Eliksiry
- Eliksir Wiggenowy - regeneruje zdrowie.
- Eliksir Spokoju - wywar uśmierzający lęk i łagodzący niepokój.
Transmutacja
- Przemienianie wykałaczki w igłę.
- Zmienianie koloru włosów oraz paznokci.
[html]<br>[/html]
Klasa druga:
Zaklęcia
- Aquamenti - powoduje wytryśnięcie z różdżki strumienia wody.
- Diffindo - przecina np. liny. Może też wykonać głębokie rany w ciele.
- Faraverto - powoduje zniknięcie niewielkich przedmiotów.
- Finite - kończy działanie niektórych zaklęć.
- Lacarnum Inflamare - wyczarowuje z różdżki ogień w postaci płonących kul.
- Locomotor - przenosi różne obiekty.
- Rictusempra - zaklęcie obronne, odrzuca przeciwnika; użyte na samym sobie wprawia w dobry nastrój.
Eliksiry
- Eliksir zmieniający kolor włosów - wywar, który powoduje zmianę koloru włosów z naturalnej barwy na barwę, o której pomyśli osoba zażywająca go.
- Eliksir Słodkiego Snu - eliksir, który powoduje natychmiastowe zaśnięcie. Ma zielony kolor, gęstą konsystencję i zapach cynamonu.
[html]<br>[/html]
Transmutacja
- Przemiana popielniczki w mysz i na odwrót.
- Zmiana zegarka w dzwonek.
Klasa trzecia:
Zaklęcia
- Expecto Patronum - przywołuje Patronusa, energię, która opycha Dementorów. Patronus ma postać zwierzęcia symbolizującego osobę, która go przywołała.
- Protego - blokuje niektóre zaklęcia.
- Reducio - zmniejsza rozmiary obiektów; użyte na drugiej osobie powoduje poparzenia.
- Relashio - powoduje, że z różdżki wystrzela strumień gorącego powietrza. Można nim poparzyć lub stopić różne przedmioty, np. łańcuchy.
- Reparo - naprawia uszkodzone przedmioty.
- Riddiculus - zaklęcie stosowane przeciw boginom.
- Tergeo - oczyscza pokój z różnych zanieczyszczeń, np. kurzu.
- Tarantallegra - wywołuje u przeciwnika niekontrolowane drgawki i pląsy.
- Volate Asenderay - wysoko podrzuca małe obiekty.
Eliksiry
- Szkiele-Wzro - wywar przyśpieszający zrastanie się kości.
- Eliksir Rozdymający - powoduje rozdęcie się przedmiotów.
Transmutacja
- Zmiana dzbanka w szczura.
- Zmienianie kruka w filiżankę.
[html]<br>[/html]
Klasa czwarta:
Zaklęcia
- Accio - przywołuje dany obiekt.
- Impedimento - zaklęcie spowalniające przeciwnika.
- Drętwota - zaklęcie powodujące, że przeciwnik traci przytomność.
- Confundus - zaklęcie dezorientujące.
- Conjunctivitis - ma działanie podobne do Drętwoty, lecz jest stosowane na zwierzętach o grubej skórze, np. smokach.
- Deletrius - sprawdza, jakie ostatnie zaklęcie zostało rzucone przez daną różdżkę.
- Densaugeo - wydłuża przednie zęby.
- Engorgio - powiększa małe obiekty.
Eliksiry
- Eliksir Skurczający - powoduje kurczenie się ludzi i zwierząt.
- Wywar Dekompresyjny - eliksir, który przywraca naturalny rozmiar rzeczy spryskanej Eliksirem Rozdymającym.
Transmutacja
- Przemiana żaby w pudełko z zapałkami.
[html]<br>[/html]
Klasa piąta:
Zaklęcia
- Legilimens - pozwala na czytanie w myślach drugiej osoby.
- Mobilicorpus - sprawia, że osoba, na którą rzuca się to zaklęcie, lewituje.
- Obliviate - wymazuje dane wspomnienia z pamięci.
- Orchideus - zaklęcie skuteczne w walce ze stworami takimi jak błotoryje, czy erklingi.
- Oppugno - zmusza przebywające w okolicy ptaki do ataku na daną osobę.
- Portus - zmienia dany obiekt w Świstoklik.
Eliksiry
- Felix Felicis - lub inaczej Płynne Szczęście. Eliksir zapewniający szczęście każdemu, kto go wypije. Jego używanie jest zakazane przy pisaniu testów, w zawodach sportowych itp.
- Eliksir Postarzający - powoduje, że zażywająca go osoba starzeje się o kilka, a nawet kilkanaście lat.
[html]<br>[/html]
Transmutacja
- Zmiana pióra w kawałek drewna.
- Umiejętność tworzenia Świstoklików.
Klasa szósta:
Zaklęcia
- Diminuendo - zmniejsza i unieszkoliwia zwierzę.
- Vulnera Sanantur - leczy głębokie, cięte rany.
- Mimblewimble - dezorientuje przeciwnika.
- Carpe Retractum - rzuca magiczny, przypominający lasso, świetlny sznur na dane obiekty i przyciąga je do rzucającego zaklęcie lub odwrotnie.
- Deprimo - robi dużą dziurę na wylot w ścianie lub podłodze.
- Engorgio - powiększa małe obiekty.
- Episkey - niweluje uszkodzenia ciała.
- Furnunculus - powoduje pojawienie się na twarzy piekących krost i bombli.
Eliksiry
- Amortencja - eliksir miłosny.
- Eliksir Euforii - powoduje przypływ energii. Może uzależnić.
Transmutacja
[html]<br>[/html]
Klasa siódma:
Zaklęcia
- Protego Horriblis - ulepszone zaklęcie protego; daje najlepszą ochronę przed zaklęciami.
- Renervate - uzdrawia i regeneruje. Zaklęciem tym można również wybudzić osobę z czaru Drętwota.
- Repello Mugoletum - sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu.
- Serpensortia - wyczarowuje węża, który atakuje przeciwnika.
- Arania Exumei - odstrasza pająki.
- Bombarda - zaklęcie całkowicie niszczące daną rzecz, na którą zostało rzucone.
- Bracchium Emendo - łamie kość przeciwnikowi.
- Sezam Materio - usuwa blokady oraz zamknięcia.
- Vipera Evanesca - spala węża wywołanego zaklęciem Serpensortia.
Eliksiry
- Wywar Żywej Śmierci - eliksir powodujący omdlenia, które dla niedoświadczonych czarodziejów mogą być podobne do śmierci. Jest też wykorzystywany jako środek łagodzący ból.
- Eliksir Rozśmieszający - wywar, który powoduje śmiech u każdego człowieka.
Transmutacja
- (Dla chętnych) Nauka przemiany w zwierzę (animagia).
--
Coś źle zapisane ? Sądzisz, że powinno być więcej zaklęć i dobrze wiesz, jakich ? Napisz do mnie na PW, a nagroda Cię nie minie.